~ My LoVe ~

Saturday, January 8, 2011

~ LeMbAraN 2011 Tq Ya ALLAH S>W>T...!!! ~

SESAAT YG SGT BERHARGA..!!!!



Lip LAp2x dah mAsok 2011..!! skejaP ja taun 2010 mninggalkan kita.. pejam celik umo pon dh mkin mningkat.. syukur ke hadarat ILLahi coz kita masih lagi dberi nikmat utk brnafas d ats muka bumi pinjaman ini..!!! kdg kala trfikir gak usia dh masok 21 taun apa lah yg aku dh uat spnjg 21 taun ne..??? adkah aku mnyia2kan idup slama 21 taun ne.. @ sebaliknya..!!! tepuk dada tnyalah slera..!! kdg2 owg yg tgah dok lam keadaan syok pon leh mati mcm 2 saja jika malaikat Izrail sudh dtugaskan utk memanggil kita...!!! bila sebot ja sal MATI suma owg akn asa takot.. ada ka owg yg xtakot..???? NAUZUBILLAH lah kan.. trlintas juga d pkiran ckupka bekalan aku utk ke sana..?? tiba2.. pintu keinsafan terus trlintas d ati ini...!! byk kekilafan yg pernah aku lakukan spjg usia ku ini... jika waktu bleh dputar smula akn ku guna ngn sebaik2nya utk mncari ilmu d dunia utk bekalan d akhirat sana...!! TAPI xmgkin waktu i2 bleh dputarkan smula, sgalanya kuasa ILLAHI..kita hnya mrancang DIA lah penentu sgala2nya...!!!  YA ALLAH, jika prnah ada hambaMu ini melakukan ksilapan kau ampunilah sgala dosaku ini..!! jika Aku pernah menyia2kan idup aku ngn begi2 sahaja slama 21 taun ne kau sedarilah hambaMu ini..!!! jika pintu kemaafan masih di buka kau ampunilah dosa aku, keluargaku.. sleruh saudara seislam ku sma da yg msih idup @ pon yg tlah mati..!! wahai kwn2ku sekalian ambek lah masa anda walaupun ngn sesaat shja pkirlah apa yg anda prnah lakukan spjg usia anda..!! insafilah diri anda pd Yg ESA.. prbaikilah dri anda utk MAKRIFAT d sana t...!! sama2 lah kita mngmbil ikhtibar n pintu keinsafan d usia ini.!! jgn sia2kan idop anda slama ini..!!! hnya dgn sesaat i2lah akn mngubah khidupan anda d alam ini n d alam yg bakal kta akn tmpuhi slepas tiupan sangkakala brbunyi...!! khas bukan utk diri ini shja ttpi 2 all !!! kita buang y keroh, bek yg jernih..!! i2lah yg sebaik2nya..!!! INSYAALLAH...!!! FIKIRLAH walau pon sesaat ssunguhnya ia amat berharga...!!! mmpu mengubah khidupan anda..!!! fikir2knlah..!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...